L'installazione consiste come al solito nello scompattare nella cartella System del gioco i file ad esso relativi che troverete nel pacchetto zip e modificare così il *.ini che raccoglie le impostazioni dell'engine (come l'Unreal.ini ad esempio) in questo modo:
[Engine.Engine]
GameRenderDevice=D3D10Drv.D3D10RenderDeviceAggiungendo poi le relative impostazioni coda al file, che consigliamo di settare così:
[D3D10Drv.D3D10RenderDevice]
FPSLimit=60
AutoFOV=True
ClassicLighting=True
BumpMapping=False
AlphaToCoverage=False
LODBias=0
ParallaxOcclusionMapping=False
VSync=1
Anisotropy=16
Antialiasing=4
Precache=False
HighDetailActors=True
Coronas=True
ShinySurfaces=True
VolumetricLighting=True
DetailTextures=True
simulateMultipassTexturing=True
unlimitedViewDistance=False
Il tutto nell'attesa di quando finalmente termineranno i vari progetti di retexturing e remodeling di questi titoli che sicuramente beneficeranno di effetti grafici aggiuntivi (come il classico Bump Mapping o il più attuale Parallax Occlusion Mapping) realizzabili con un renderer DX10.
Intanto eccovi le feature di questo gioiellino di programmazione:
- Complete. Implements the full range of Unreal graphics functionality such as reflective surfaces, detail textures, fog.
- Support for S3TC (i.e. compressed) textures, such as those from Unreal Tournament CD 2 or New Vision.
- Consistent. Looks good whether full screen or windowed, on whatever graphics card's being used. No washed out or dark graphics. Screenshots look like they do in-game.
- Niceties: supports various quality improvements such as anti aliasing and anisotropic filtering, see below.
- Always runs in 32 bit color mode, always has all game detail settings enabled.
- Fixes various graphics glitches present in other renderers (shimmering surfaces, etc.).
- Forces the game to run on one processor(core).
- Deus Ex, Unreal: instead of the 16 lowest, the 16 highest supported resolutions are shown in the video settings dialog.
- Inreased depth precision.
- Automatically adjusts field of view to aspect ratio.
- Override textures: textures can be replaced by external .dds files not burdened by the engine's limitations.
- Bump mapping: can be used when a normal map texture is provided.
- Parallax occusion mapping: either the standard detail textures or an external height map can be used for parallax occlusion mapping.
- HDR lighting and bloom; but also Classic Lighting which looks exactly as the games always have.
- For more information on the various settings, see below.
Nessun commento:
Posta un commento